Leidykla „Mintis“ išleido antrą serijos „Kino raštai“ knygą: Thomas
Elsaesser, Malte Hagener, „Kino teorija: įvadas per juslių prizmę“.
Taigi
rankose laikote įvadą į išsyk dvi istorijas: į tai, kaip kinas tampa menu, o
kino lankytoja(s) – žiūrovu.
P.S. Štai čia nedidelė ištrauka.
P.P.S. Knygą vertė Rima Bertašavičiūtė – jos dėka lietuviškai knyga skaitosi lengviau nei originale. Bravo!
Knygos anotacijoje rašoma:
Ši knyga nemoko
kurti filmų, nesiūlo jų analizės abėcėlės, nevedžioja po esamų ar buvusių filmų
įvairovę. Atspirties tašku ji renkasi klausimą: koks yra kino ir žiūrovo
santykis? Kaip, kokiomis juslėmis suvokiame filmus? Į šiuos klausimus Thomas
Elsaesseris ir Malte Hageneris siūlo žvelgti per juslių prizmę – per skirtingus
būdus, kuriais kinas kreipiasi į žiūrovą (vaizdu, garsu, netgi prisilytėjimu).
Pagal šį juslių žemėlapį dėliodami skirtingas kino teorijas, autoriai supažindina
ne vien su kino ir žiūrovo santykio variacijomis, bet ir su įvairiais būdais
mąstyti apie kiną – iš skirtingų mokyklų, teorijų, disciplinų perspektyvos.
Kino teorija čia atsiskleidžia kaip dinamiška, kintanti, bet visuomet ieškanti
atsakymų į pamatinius klausimus: ką reiškia žiūrėti filmą, kaip ir kodėl tai
darome, kaip į mūsų žiūrėjimą atsiliepia pats filmas?
Kino tyrinėtojo
ir teoretiko, vieno iš kino studijų disciplinos įkūrėjų ir jo bendraautorio
knygoje brėžiamas kino teorijos žemėlapis: nuo formalistinių iki aparato
teorijų, nuo psichoanalitinio požiūrio į kiną – iki fenomenologinio, nuo kino
kaip kuriančio alternatyvias tikroves iki kino kaip į istoriją atsiliepiančio
reiškinio.
P.S. Štai čia nedidelė ištrauka.
P.P.S. Knygą vertė Rima Bertašavičiūtė – jos dėka lietuviškai knyga skaitosi lengviau nei originale. Bravo!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą