Vladislovas Starevičius (Władysław Starewicz), „Kino operatoriaus kerštas“, 1912.
„1920 m. Prancūzijoje,
Fontenay-sous-Bois, Vladislovas Starevičius įkuria nuosavą lėlių filmų studiją
ir tais pat metais išleidžia pirmąjį prancūzišką filmą „Voro naguose“. Ši
parodijinė juosta, pasakojanti apie avantiūristiškas musės, tapusios
voro-bankininko išlaikytine, bėdas, daugeliu požymių kyla iš ankstyvojo
Starevičiaus šedevro – parodijos „Kino operatoriaus kerštas“ (1912). <...> Gana sunku nustatyti „Kino
operatoriaus keršto“ parodijos objektą. Viena vertus, parodijuojama galantiška
psichologinė drama su tradiciniais personažais – dailininku Ūsačini ir basakoje
balerina Laumžirge (joje žiūrovas turi „atpažinti“ Isadorą Duncan); kita vertus, filme akivaizdūs
ankstyvojo kvazidetektyvo – arba, tiksliau, pasakojimo žanro, Judith Mayne
apibūdinamo kaip filmai, kuriuose pasakotojas yra fotografas arba kitoks vaizdų
gamintojas, elementai. Galiausia kiek
silpniau parodijuojamas ir ankstyvasis farsas.“ Michail Jampolskij, „Starevičius:
vabzdžių mimika ir kultūros tradicija“, in: Michail Jampolskij, Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos,
Vilnius: Mintis, 2011, p. 154-155.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą